Kobiety w ciąży, osoby z dziećmi, starsi, niepełnosprawni – przemieszczanie się komunikacją miejską bywa dla nich koniecznością i nie lada wyzwaniem. Zabiegani, rozkojarzeni, zmęczeni często ich nie zauważamy – lub nie chcemy zobaczyć…
Kampania społeczna „Ustępuję, to takie łódzkie” wystartowała 16 września w Łodzi, jednak tak naprawdę jej przesłanie jej aktualne wszędzie tam, gdzie funkcjonuje komunikacja miejska i inne środki transportu zbiorowego.
Kampania ma wymiar edukacyjny. Za pośrednictwem kreskówkowych bohaterów – inspirowanych postaciami typowych łodzian, korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej – chce zachęcić mieszkańców miasta i turystów do przyjmowania dobrych postaw. Bohaterowie kampanii ustępują miejsca uprzywilejowanym pasażerom, bo to zgodne z ich zasadami. Ola ustępuje, bo ma klasę. Dla Krzyśka szacunek to podstawa. Małgorzata ustępuje, bo ma swoje zasady. Dla Szymona ustępowanie jest czymś normalnym. Natomiast Anka ustępuje, bo nie chce się zasiedzieć.
A Ty – ustąpisz miejsca?
Źródło – ustepuje.pl, mpk.lodz.pl 2015