IKEA, jak wiadomo, na co dzień wychodzi naprzeciw pragnieniom wygody i praktyczności, jeśli chodzi o urządzanie wnętrz. Jej projektanci dwoją się i troją, aby produkty odpowiadały wysokim wymaganiom i doskonale spełniały swoją rolę. Niedawno IKEA poszła o krok dalej jeśli chodzi o sen.

Po zapoznaniu się z badaniami na temat niedoboru snu, IKEA wynajęła agencję Memac Ogilvy Dubai, aby opracowała drukowaną reklamę, która będzie wspomagała działanie oferowanych przez firmę łóżek i materaców.

Na czym polega reklama „Sömnig”

Szwedzkie słowo sömnig to po polsku sen. Reklama pod tą nazwą została już okrzyknięta “the sleepiest print ad ever made” – najsenniejszą drukowaną reklamą na świecie. Mogli zapoznać się z nią czytelnicy magazynu Good, zamieszczona ona bowiem została w tym właśnie czasopiśmie. Wystarczy oderwać ją od okładki, złożyć, postawić na stoliku nocnym i delektować się spokojnym snem. Jak?

KURSY ONLINE:
proste-zycieProste Życie
Porządek w głowie, życiu i domu
Sprawdź!

Po aktywacji reklama wydaje biały szum. Nie zagłębiając się w techniczne właściwości tego rodzaju szumu akustycznego można powiedzieć, że jest to jednostajny dźwięk zagłuszający inne odgłosy. Można go porównać do odgłosów takich, jak deszcz czy szum morza, a także szum klimatyzatora czy słyszany wewnątrz samochodu dźwięk silnika. Są to dźwięki, które nie tylko na dłuższą metę usypiają, ale także maskują inne odgłosy, które mogą negatywnie wpływać na sen.

 

reklama Somnig

 

Nie jest to jednak jedyna zaleta reklamy Sömnig. Na dobry sen wpływa również wydobywający się z niej zapach. Atrament, którego użyto do druku nasycony został bowiem zapachem lawendy, który znany jest ze swoich właściwości relaksacyjnych, kojących nerwy, wspomagających sen.

Zobaczcie sami, jak to wygląda: