Orzechy włoskie

Orzechy włoskie choć są dobre dla serca, mózgu, kości oraz doskonałej sylwetki, nie stanowią naszej ulubionej przekąski w ciągu dnia. Jednakże dodanie ich do ulubionej sałatki, uprażenie, bądź spożywanie z innymi orzechami jako przegryzki może znacząco przyczynić się do poprawy naszej odporności. 

Orzechy włoskie są doskonałym źródłem antyoksydantów, czyli związków chroniących nas przed szkodliwymi wolnymi rodnikami pochodzącymi z niewłaściwej diety, zanieczyszczonego środowiska. W badaniu z udziałem ponad 1100 produktów spożywczych, orzechy włoskie znajdują się na drugim miejscu wśród artykułów najbardziej bogatych w przeciwutleniacze. Co więcej, orzechy włoskie zawierają znacznie więcej tych związków niż truskawki, borówki, maliny i jagody, czyli produkty o silnych właściwościach antyoksydacyjnych.

W odróżnieniu od innych popularnych orzechów, orzechy włoskie są bogatym źródłem zdrowych tłuszczów omega-3, podobnych do tych, które znajdują się w oleju lnianym, łososiu czy innych rybach zimnowodnych. Chociaż forma kwasu alfa-linolenowego (ALA) nie jest identyczna do tej, która znajduję się w tłustych rybach morskich, to nasz organizm potrafi skonwertować ALA do najkorzystniejszej struktury dla naszego organizmu.

Ponadto dotychczasowe badania wykazały, że orzechy włoskie obniżają cholesterol, pomagają zachować zdrowe kości, obniżają ryzyko demencji, chronią przed cukrzycą, pomagają kontrolować apetyt i wagę, a także spowolniają wzrost nowotworów piersi i prostaty. U osób, które włączyły do swojej diety orzechy włoskie, a także zmniejszyły spożywanie niezdrowych tłuszczy i węglowodanów skrobiowych, odnotowano znaczącą poprawę zdrowia i regulację masy ciała.