Komunikacja miejska/publiczna bywa miejscem, gdzie o zachowanie spokoju bywa trudno – z ludzi wychodzą niezbyt dobre cechy i jeden drugiemu potrafimy uprzykrzać życie. Krzykliwe rozmowy przez telefon, przepychanie się, deptanie po sobie, kłótnie, złośliwe uwagi. Autobus czy tramwaj potrafi zamienić się w pole zaciekłej walki… Niestety nie każdy uzmysławia sobie, że swoim zachowaniem utrudnia innym życie.

Aby uświadomić pasażerom uciążliwość niektórych zachowań 20 maja 2015 r. rozpoczęła się w Warszawie kampania "Życzliwość w komunikacji miejskiej". Ma ona na celu zwrócenie uwagi na to, jak ważnym i niezbędnym elementem podróży, jest życzliwe zachowanie się względem współpasażerów i pokazanie właściwych postaw oraz zachowań.

Tegoroczna odsłona akcji przebiega pod hasłem „Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem”. W tramwajach, autobusach, metrze oraz pociągach SKM można zobaczyć m.in. Hałaśnika Głuchawego, Tępacza Ignoranta, Knyszojada Smrodliwego, Kłapodzioba Wylewnego czy Zastawiacza Olbrzymiego. Przyjrzyjmy się im – i nie bierzmy przykładu….

 

PS – jakiego monstrea dodalibyście jeszcze do tej listy – czy kogoś brakuje?

zyczliwosc_komunikacja_miejska_monstr (1) zyczliwosc_komunikacja_miejska_monstr (2) tepacz_A3_303x426mm zyczliwosc_komunikacja_miejska_monstr (4) Życzliwość - komunikacja miejska