Migdały

Czy możemy zredukować wpływ stresu na nasz organizm, aby jego skutki nie były tak bardzo widoczne? Oczywiście, że tak! Odpowiednio zbilansowana dieta i właściwie dobrane produkty spożywcze, mogą być w tej kwestii gwarancją sukcesu. Warto znaleźć chęci i motywację w sobie, by zacząć wdrażać odstresowujący plan żywieniowy.

Różni ludzie, różnie reagują na stres. Jedni płaczą, inni zgrzytają zębami i się złoszczą, a jeszcze inni po prostu jedzą, w dużych ilościach. Najczęstszym wyborem w takiej sytuacji są niestety niezdrowe przekąski, czego konsekwencją może być nadwaga i otyłość w niedalekiej przyszłości. Dlaczego więc nie wykorzystać objadania się na swoją korzyść? Prawda jest taka, że jeśli wybierzemy zdrowe produkty, nie będziemy narażeni na groźne powikłania chorobowe. Poniżej przedstawiam jednych z obrońców przed działaniem stresu na organizm.

Orzechy i migdały

Warto po nie sięgać i zawsze mieć je przygotowane jako przekąskę zamiast chipsów. Są one źródłem wielu dobroczynnych składników, takich jak nienasycone kwasy tłuszczowe, które mają pozytywny wpływ na nasz układ krążenia. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w migdałach obniżają poziom „złego” cholesterolu (LDL). Czy wiesz, że działanie migdałów zostało wielokrotnie docenione? Są one rekomendowane przez Amerykański Narodowy Instytut Serca, Płuc i Układu Krwiotwórczego, a FDA (Komisja do Spraw Leków i Żywności) potwierdzając iż powinniśmy spożywać ich ok. 40 gram dziennie, by zmniejszyć ryzyko zawału serca. Oprócz tego w orzechach znajdziemy wiele innych dobrodziejstw, takich jak magnez, potas, błonnik, witamina E, B2. Co więcej badania wykazały, że spożywanie tych produktów w sytuacjach stresowych skutecznie obniża ciśnienie krwi!