Kasza

Po raz trzeci już startuje kampania, która ma na celu przypomnieć nam, jak cennym źródłem witamin i minerałów jest kasza, oraz podpowiedzieć, jak wprowadzić ją na stałe do naszej diety. Do przygotowywania dań na bazie kaszy zachęcać będzie jej znawca i szef kuchni – Andrzej Polan.

Jak wynika z badań GUS[1], przez wiele lat przeciętne miesięczne spożycie kaszy w Polsce malało z roku na rok. W 2007 r. wynosiło 0,17 kg na osobę, by w 2012 r. osiągnąć poziom 0,13 kg. Dopiero w 2013 r. nastąpił niewielki wzrost do 0,14 kg. To jednak, zdaniem ekspertów, wciąż niewiele, biorąc pod uwagę walory zdrowotne i odżywcze kaszy, która jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego oraz wielu cennych składników mineralnych i witamin.

O tym, jak wartościowym i smacznym produktem jest kasza, przypomni trzecia edycja kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”. Ma ona zachęcić Polaków do spożywania kaszy niezależnie od pory roku i przekonać ich do jej walorów smakowych, m.in. dzięki pomysłom kulinarnym znanego i cenionego szefa kuchni – Andrzeja Polana. W czasie kampanii pokaże on, jak przygotowywać różne rodzaje kaszy i z czym je łączyć, by osiągnąć pożądany efekt.

  – Jestem wielkim miłośnikiem kaszy, dlatego cieszę się, że już kolejny rok mam okazję, by odczarować jej wizerunek. W ramach wirtualnej szkoły gotowania i warsztatów kulinarnych „Pod znakiem kaszy” chcę się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem, odkrywając nowe oblicza tego produktu. Jestem przekonany, że moje wskazówki i pomysły pomogą bez trudu przygotować znakomite dania z kaszą, która częściej gościć będzie na naszym stolemówi Andrzej Polan.

Kasza to produkt pełen tajemnic, które chcemy odkrywać wspólnie z jej miłośnikami. Wciąż niedoceniana przez polskich konsumentów, ma szansę stać się inspiracją na talerzu tych, którzy dbają o zdrowy styl życia i nie boją się eksperymentowania w kuchni. Podczas kampanii będziemy zachęcać wszystkich do dzielenia się z nami kulinarnymi pomysłami na kaszę – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Kampania ma przekonać Polki i Polaków, że warto jeść kaszę częściej i uwzględnić ją w codziennej diecie. Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa www.lubiekasze.pl, dzięki której można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą.

 

Źródło – mat.pras. 04.2015


[1] http://www.portalspozywczy.pl/zboza/wiadomosci/spozycie-kasz-nieznacznie-wzroslo-czy-to-juz-trwaly-trend,105081.html