Czy nie byłoby wspaniale, gdyby kalorie spalały się same bez większego wysiłku z naszej strony? Oczywiście wiemy, że gdy spożywamy mniej kalorii niż spalamy, nasze ciało zmienia tłuszcz zgromadzony w tkankach w energię, co pomaga schudnąć. Jeśli więc (choć nie zalecamy) twój codzienny wysiłek fizyczny jest praktycznie zerowy, musisz wybierać produkty o tzw. ujemnej kaloryczności, ale warto też wprowadzić do codziennej rutyny inne czynności, które pomogą ci pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

„Praktycznie” zerowy, ponieważ każdego dnia wykonujemy jednak prace, które choć nie nazywane ćwiczeniami fizycznymi, również wpływają na spalanie kalorii. Oto lista wybranych czynności wraz z liczbą spalanych kalorii podczas ich wykonywania. Pod listą znajdziesz podpowiedzi, jak jeszcze pomóc sobie w szybszym spalaniu kalorii.

 

Ile kalorii spala się podczas:

  • karmienia piersią – 350-550 kcal dziennie, w zależności od ilości wypitego mleka (500-800 ml)
  • prasowania – 70 kcal w ciągu pół godziny
  • mycia samochodu – 80 kcal w ciągu pół godziny
  • odkurzania – 37 kcal w ciągu 10 minut
  • zmywania naczyń – 25 kcal w ciągu 10 minut
  • gotowania – 150 kcal w ciągu godziny
  • rozmowy przez telefon na stojąco – 14 kcal w ciągu 15 minut
  • grania w gry planszowe na siedząco – 34 kcal w ciągu godziny
  • mycia zębów – 7 kcal w ciągu 2 minut
  • spaceru z psem – 90 kcal w ciągu pół godziny
  • gry na gitarze na siedząco – 33 kcal w ciągu pół godziny
  • gry w badmintona – 400-550 kcal w ciągu godziny w zależności od intensywności gry
  • gry w kręgle – 110-150 kcal w ciągu pół godziny
  • skakania na trampolinie – 42 kcal w ciągu 10 minut
  • jazdy na łyżwach – 300 kcal w ciągu pół godziny
  • całowania – w zależności od intensywności 1,5-3 kcal w ciągu minuty 😊

 

Pokochaj swoje ciało – zapisz się na warsztaty online już teraz!

 

Co oprócz siłowni pomoże mi spalić kalorie?

 

  • Delektuj się porannym łykiem czarnej kawy

Czarna kawa wspomaga utratę wagi ze względu na swoje właściwości spalania kalorii. Połączone działanie znajdującej się w kawie kofeiny i kwasów chlorogenowych stymuluje enzymy rozbijające tłuszcz podczas trawienia.

 

  • Wybierz schody zamiast windy

Jeśli step aerobic na siłowni to nie twoja bajka, przynajmniej pomóż swojemu ciału stracić parę kalorii i odzyskać kondycję poprzez walkę z lenistwem na co dzień. Zamiast windą, wejdź, a najlepiej wbiegnij na piętro po schodach, do sklepu pojedź rowerem zamiast samochodem, wybierz spacer z psem zamiast oglądania telewizji.

 

  • Dodaj ostrości potrawom

Kapsaicyna obecna w paryczkach takich jak chili czy habanero poprawia metabolizm, co z kolei wpływa na przyśpieszenie spalania, a także zapobieganie odkładania się tkanki tłuszczowej. Tak więc, wprowadź trochę pikanterii do swojej kuchni 😊

 

  • Poruszaj różnymi częściami ciała

Ruchy, które uważamy za nerwowe, również pomagają w spalaniu kalorii. Kiedy pracujesz przy komputerze, spróbuj tupać nogą w takt muzyki, podczas rozmowy telefonicznej nie siedź tylko spaceruj, podczas codziennych czynności w domu słuchaj rytmicznej muzyki i wykonuj taneczne ruchy. To także pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej!  

 

  • Zamiast krzesła wybierz piłkę gimnastyczną

Jeśli nie chcesz mieć takiej piłki w domu, możesz kupić też specjalną nakładkę na krzesło, która podczas siedzenia wymusza ruch ciała. Nie tylko stracisz trochę energii podczas prób utrzymania się na piłce w pozycji siedzącej, ale będzie to też z pożytkiem dla twoich pleców, wzmocnisz mięśnie i poprawisz postawę.

 

  • Skorzystaj z pomocy pasa neoprenowego

Choć są opinie, że pasy “odchudzające” w rzeczywistości nie odchudzają, a jedynie dogrzewają otoczone nimi miejsce powodując jego pocenie, to jednak nie do końca złe rozwiązanie. Jeśli pocimy się w większym stopniu niż zazwyczaj, rzeczywiście nie spalamy tłuszczu, ale pomagamy ciału w pozbywaniu się toksyn. Oczyszczone ciało będzie miało łatwiejszy dostęp do rezerw tłuszczu w tkankach. Pas możemy nosić podczas codziennych czynności w domu, trzeba tylko pamiętać o uzupełnianiu płynów.

 

  • Kamizelka treningowa z obciążeniem

Dostępne są kamizelki z różnym obciążeniem, które można dopasować do swoich potrzeb i możliwości. Noś taką kamizelkę wykonując codzienne aktywności – sprzątanie, spacerowanie, praca w ogrodzie. Dając ciału dodatkowe obciążenie spalasz podczas tych czynności więcej kalorii. Poprawisz też swoją siłę fizyczną i wydolność.